Злободневка

Цените на горивата удариха тавана. Това доведе до повишаване на всички цени, не само на превозите. Няма начин тази Държава да е безпомощна пред това, което се случва! С намаляването на акциза върху горивата нещата ще се пооправят. Ако икономиката тръгне напред -  кризата лека полека ще си тръгне.Искате ли хляба ни да стане двойно по-скъп? Е да ама как да тръгне напред икономиката? Елементарно Уотсън! Унищожи безработицата! Унищожи самоуправството!

Защо България, една  богата страна, се разграбва от всички, дошли на власт? Защо всеки казва: „аз нямам кола, не е мой проблем”. НАПРОТИВ, проблема е общ, защото увеличаването на горивата води до увеличаване на транспортните услуги, и до увеличаване цените на всички стоки, храна, цигари, дрехи. А ако думата инфлация, Ви говори нещо то се досещате какво се случва с доходите Ви, спестяванията Ви, пенсионните Ви осигуровки, както и редица икономически процеси и следствия!

Странно как след като обявиха, че местните данъци и такси няма да се увеличават – хората от големите градове получиха честитки с ДВОЙНО по-високи налози!!
Осигуровките ни изяждат голяма част от и без това скромните ни заплати. От друга страна като отидем на лекар се оказва, че пак трябва да плащаме!

МОИТЕ ДАНЪЦИ
Плащам здравни осигуровки, които не използвам.
Плащам пенсионни осигуровки, които няма да използвам.
Плащам данъци за пътища, които разбиват колата ми, за която също плащам данъци.
Плащам данъци върху данъците, които плащам.
Плащам глоби за нарушения, които са ми помогнали да направя.
Плащам, за да не платя глоби за нарушения.
Плащам, за да хванат тези, на които плащам, за да не платя глоби за нарушения.
Плащам за боклуците, с които тъпчат храната ми.
Плащам, за да открият боклуците, с които тъпчат храната ми.
Плащам, за да си купя лекарства против боклуците, с които тъпчат храната ми.
Плащам, за да гледам като идиот телевизия, по която се появяват идиоти.
Плащам, за да избирам тези идиоти да ме управляват.
Плащам за това, че ме управляват.                                       
Автор неизвестен

Какво беше казал Ленин: „Eлектрификация плюс съветска власт = комунизъм”. Фразата минаваше за култова, близо 40 години. После „нежната революция” изрита Ленин, а на негово място дойдоха „демокрация”, ред и пазарна икономика.

Дрън-дрън! Изградените пътища са дупка до дупка, заводи и предприятия – на скрап, ТКЗС-тата в забвение и разграбени до последна керемидка.  Сметките за ток, парно, вода хвърчат като пролетни птички ...........нагоре и все нагоре! Да не говорим за селата – призраци........ там който е успял да иде в граДО – успял, който не е – умрял!

Някога селото хранеше града, а сега какво ли ядем........ като селата са безлюдни? Дори там, където „селяните” опитват да са животновъди или да обработват земите се намесва или Държавата или.......... братята роми..... все тая кой е – пладнешки обир!

Няма кой да остане на село, за да ни храни! Младите хукват към града, а старите заключват вратите и се молят на Господ злото да ги подмине тази нощ. Така не се живее, това не е живот.

Как да започнеш бизнес? Необходими са средства ПЪРВО за рушвети по чиновническата верига! Ако все пак успееш да се вредиш по някоя европейска програма и твоят продукт излезне на пазара.....веднага те смачкват! Появява  се контрабандна стока и те нокаутира за секунди. Преди да се освестиш, идват съдия изпълнител и събирачи на дългове, известни със своята коравосърдечност. И крепостта, наречена частна инициатива, пада като пясъчна кула.

„Правенето на бизнес трябва да е стимул, а не бой на негри в тъмна нощ. България е селска страна и в това е нашият шанс. Имаме територия, от която можем да преяждаме и да изнасяме. При това екологична продукция. Но гладуваме, което е абсурд.”

Холандците имат електроцентрала, която произвежда най-евтиното електричество в Европа, защото за суровина се използва птичи тор.  От една страна си чистят отпадъците от птицекомбинатите, от друга – евтин ток. 

При нас токът поскъпва за петнадесети път,  откакто чехи, немци и австрийци „приватизираха” електропреносната ни мрежа. Крадат стотици милиони от изтънелия джоб на българина и имат наглостта да показват реклами по телевизията, от рода на: „Знаем за какво сме тук!”. Те явно знаят, а ние знаем ли за какво сме тук?!

Щели да глобяват монополистите за нарушения! На тях обаче хич не им пука от някакви си глоби! Колкото и големи да са, защото в крайна сметка монополистът не плаща глобата....... плащаме я  ние -  крайните клиенти!

През 80-те години на 20-и век в Америка беше разбит монополът на телефонния гигант ITT, рецептата винаги е била една и съща: силово се раздробява фирмата на множество малки парчета, които са принудени да се бият помежду си за клиентите и парите им. Ако силово раздробените парченца не показват мерак за честна конкуренция, пазарът се отваря за други по-малки играчи, които в името на това да вземат нещо, са готови да свалят цените драстично.Така в Америка цените на телефонните разговори паднаха с двуцифрени проценти за по-малко от една петилетка, а качеството на услугата изобщо не може да се съпоставя с едно време.

Клиентът трябва да е цар! Както е във всяка пазарна икономика.

Законна диплома може да се купи на добра цена, но все пак ако решите да учите ще ви излезе много по - скъпо.

Дипломирането в страната е дълъг и сложен процес. Именити професори, доценти и асистенти заменят изпити за секс, алкохол, подаръци или пари. С учене не става, но учебници трябва да имате. Издават ги самите преподаватели. Желателно е да си ги закупите от тях! Всеки от учащите или завършили висше образование се е сблъсквал с това! Не че не сме учени и образовани, но на много от нас ни липсват първите 10 години!
Масово имаме „висшисти” на високи постове........ и в Парламента даже! Жалко е, че в тази Държава дипломите се купуват на килограм (стига да имаш парички и то доста)! 

Странно, аз като ОБИКНОВЕН висшист, за да легализирам дипломата си трябваше да мина през нотариус (за нотариална заверка на копие от дипломата си) и през Министерството на образованието (което да удостовери, че дипломата ми е легитимно издадена и всичко в нея отговаря на истината).
Как се избягва тази процедура?
За справка:  Калина Илиева (бивша госпожа „коли и беси” в Министерството на земеделието)

Към 1989 г в страната има 730 машиностроителни завода. Индустрията започва да работи с машини произведени у нас. Първите заводи, оборудвани изцяло с български машини са завода за пектин в Перник и флотационната фабрика в Кърджали. Около 40 завода произвеждат машини за прецизна обработка на метали – металорежещи с ЦПУ (ЗММ София, Казанлък), автоматични технологични линии, манипулатори, стругове, фрези, агрегатни машини

В България се произвеждаха трактори (Булгар), автобуси (Чавдар), тролейбуси, товарни автомобили (Шкода-Мадара), велосипеди (Балкан), моторни помпи, електродвигатели, електрогенератори, силови трансформатори, промишлени роботи, парни и водогрейни котли, асансьори, кабели, проводници, електромери, водомери, хладилници, телевизори, перални и т.н. Развити бяха абсолютно нови индустриални направления  - електроника и изчислителна техника. Бяха построени заводи, произвеждащи запаметяващи устройства (ДЗУ Стара Загора, Пловдив, София), памети и телеобработка (В.Търново), магнитни глави (Разлог), печатни платки (Русе и Търговище), микропроцесорни системи (Правец), УКВ-радиостанции (Г.Делчев), градивни елементи (София, Перник, Айтос, Кюстендил, Никопол, Сливен, Ботевград, Разлог). Беше изграден ВПК (Казанлък, Сопот, Карлово) с ВРЗ, АРЗ, изпитателни стендове и полигони. Завод “Бета” Червен Бряг е съоръжен с уникално оборудване и произвеждаше бронетранспортьори в различни модификации – амфибии, универсални, санитарни, специални със защита от радиация, от газове, самоходни установки и др. 

Страната ни е богата на исторически, културни и природни забележителности! За съжаление малка част от тях се поддържат, а още по-малка носят някакви доходи. Няма град в България, в който да няма забележителност (в повечето случаи уникална), но не се стопанисва и е оставена на произвола на съдбата. Някога имаше книжка „100-те национални исторически обекта”. Тя беше някакъв стимул да обиколиш и да видиш...... но само 100!!! А в България историческите обекти са десетки пъти повече. За повечето от тях дори не сме и чували.

Решение има: Да се популяризират ВСИЧКИ исторически, културни и природни забележителности в България. За посещението на всички обекти да се заплаща – така ще има пари за поддръжка и реставрация, а и ще се осигурят работни места.  Да се задължат туристическите агенции да осигуряват посетители на тези обекти.
Вместо да развиваме селски туризъм – селата се обезлюдиха, а този вид туризъм също би дал хляб на много хора.

В съседна Гърция само да открият едно парченце от колона, например – веднага се огражда и се обявява за исторически обект и разбира се за да го видиш – плащаш билетче.  Точно поради тази причина Гърция е страната с най-развит туризъм от цяла Европа!

Някой беше казал:  „ Когато сълзите от мъка са повече от сълзите на радост – чакай погроми.”

0 коментара:

Публикуване на коментар

СПОДЕЛЕТЕ